-
2004-12-21 10:16:23
UCHWAŁA Nr XVI/103/2004
z dnia 8 grudnia 2004r.
UCHWAŁA Nr XVI/103/2004
Radę Gminy Osięciny
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty
Rady Gminy Osięciny
z dnia 8 grudnia 2004r.
w sprawie : zmiany procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju
i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących
projektowi budżetu.
Na podstawie art. 53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art.121 i 124 ust. 1 ustawy o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)
RADA GMINY
uchwala, co następuje :
§ 1
1. Projekt budżetu Gminy przygotowuje Wójt Gminy.
2. Wójt przystępuje do opracowania projektu budżetu na rok następny ustalając podstawowe parametry przyjęte do prac nad projektem budżetu z zastosowaniem procentowych wskaźników wzrostu :
1) dochodów i wydatków w stosunku do przewidywanego wykonania za rok bieżący,
2) wydatków na inwestycje,
3) wydatków na wynagrodzenia.
3. W terminie do dnia 20 października każdego roku budżetowego Wójt wydaje zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych przez gminne jednostki organizacyjne z uwzględnieniem zasad określonych w ust. 2.
4. Termin składania wniosków dotyczących projektu budżetu na rok następny określa się na dzień 30 października. Wnioski składane po tym terminie nie będą uwzględniane.
5. Wójt opracowuje projekt uchwały budżetowej na podstawie przygotowanych i przekazanych informacji planistycznych.
6. Wójt opracowuje informację o stanie mienia komunalnego, która powinna zawierać dane :
- dotyczące przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw
własności,
- dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w
szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz
o posiadaniu,
- o zmianach w stanie mienia komunalnego od dnia złożenia poprzedniej
informacji,
- dochodach uzyskanych z tytułu wykonania praw własności i innych praw
majątkowych oraz z wykonywania posiadania,
- inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia
komunalnego.
§ 2
1. Projekt budżetu powinien zawierać:
a) projekt uchwały budżetowej,
b) zestawienie dochodów według ważniejszych źródeł i w szczególności do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,
c) zestawienie wydatków z podziałem na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej z wyróżnieniem wydatków bieżących
i majątkowych,
d) źródła pokrycia deficytu budżetowego lub przeznaczenie nadwyżki budżetowej,
e) wysokość rezerwy ogólnej i rezerw celowych,
f) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi
z uwzględnieniem źródeł finansowania poszczególnych zadań inwestycyjnych,
g) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, instytucji kultury, środków specjalnych, funduszy celowych,
h) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych, podmiotowych i celowych- inwestycyjnych z podziałem na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej,
i) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych, realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
j) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych,
k) objaśnienia uzasadniające przyjęte wielkości dochodów i kierunki wydatków,
l) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
ł) dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych
i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane
z realizacją zadań gminy
2. Projekt może zawierać:
a) upoważnienia dla Wójta do dokonywania zmian w budżecie,
przewidziane w ustawie o finansach publicznych.
b) upoważnienia dla Wójta do zaciągania pożyczek i kredytów
krótkoterminowych , udzielania poręczeń oraz spłat zobowiązań gminy.
c) inne upoważnienia przewidziane ustawami.
§ 3
1. Opracowany projekt budżetu wraz z uchwałą i objaśnieniami Wójt,
w terminie do 15 listopada przedłoży Radzie Gminy( na ręce Przewodniczącego) i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
2. Do projektu dołącza się:
- informację o stanie mienia komunalnego,
- wykaz zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu.
3. Wójt po przekazaniu projektu uchwały budżetowej Radzie Gminy,
przekazuje kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych informacje niezbędne do opracowania ich projektów planów finansowo- rzeczowych.
§ 4
1. Projekt budżetu analizują Komisje i dokonują jego oceny.
2. Komisje proponując wprowadzenie nowych wydatków, lub zwiększenie przewidzianych w projekcie, zobowiązane są wskazać źródło ich finansowania.
3. Komisje proponując zmiany powodujące zmniejszenie dochodów zobowiązane są wskazać, które wydatki maja ulec zmniejszeniu. Wskazanie to nie może dotyczyć rezerwy budżetowej.
4. Wnioski nie spełniające warunków zawartych w ust. 2 i 3 nie będą rozpatrywane.
5. Opinie poszczególnych Komisji są podstawą sformułowania ostatecznej opinii Komisji Finansowej o projekcie uchwały budżetowej.
§ 5
1. Opinia i wnioski Komisji Finansowej winny być przedłożone na piśmie Przewodniczącemu Rady na co najmniej 8 dni przed dniem sesji budżetowej. Przewodniczący Rady przedkłada je Wójtowi na co najmniej 5 dni przed planowanym terminem sesji.
2. Komisje Rady bez zgody Wójta nie mogą wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków skutkujących zwiększeniem deficytu budżetowego.
§ 6
Wójt po zapoznaniu się z opiniami Komisji Finansowej oraz RIO, może dokonać auto poprawek w projekcie uchwały budżetowej i następnie przygotowuje ostateczną wersję projektu uchwały budżetowej celem przedłożenia jej na sesji budżetowej.
§ 7
Porządek sesji budżetowej winien zawierać przynajmniej następujące punkty.
1. Przedstawienie przez Wójta projektu uchwały budżetowej wraz
z uzasadnieniem.
2. Przedstawienie opinii Komisji Rady i opinii Regionalnej Izby
Obrachunkowej .
3. Przedstawienie stanowiska Wójta w sprawie opinii Komisji Rady
i Regionalnej Izby Obrachunkowej.
4. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 9
Traci moc uchwała Nr IX/56/99 Rady Gminy Osięciny z dnia 12 listopada 1999r
w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu oraz uchwała Nr XV/100/2004 Rady Gminy Osięciny z dnia 10 listopada 2004r. w sprawie zmiany procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty
Przewodniczący
Rady Gminy Osięciny
mgr Janusz Zaremba
Informacje o artykule
Autor: Romuald Trzeciak Zredagował(a): Data powstania: 21.12.2004 10:16 Data ostatniej modyfikacji: 20.09.2005 14:05 Liczba wyświetleń: 574 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
-
- Informacje ogólne
- Urząd Gminy
- Kierownictwo
- Referaty
- Jednostki podległe
- Oświadczenia majątkowe
- Kontrole
- Struktura Organizacyjna
- Regulamin organizacyjny
- Rolnictwo
- Program Integracji Społecznej
- Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
- Ogłoszenia o pracy
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Załatwianie spraw
- Skargi i wnioski
- Rejestry, ewidencje i archiwa
- Sprawozdania Wójta
- Ochrona Środowiska - 1. Decyzje środowiskowe
- 2. Projekt Programu Ochrony Środowiska z Planem Gospodarki Odpadami dla Gminy Osięciny.
- Zatwierdzony POŚiGO 2010 oraz zatwierdzony Program Ochrony Środowiska 2014
- Projekt aktualizacji Programu Ochrony Środowiska Gminy Osięciny na lata 2013-2016 z perspektywą na lata 2017-2020
- Rejestr działalności regulowanej
- Program Usuwania Azbestu i Wyrobów Zawierających Azbest z terenu Gminy Osięciny
- Obwieszczenia
- Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Osięciny
- Odpady komunalne
- Uchwały - utrzymanie czystości i porządku w gminach
- rejestr wydanych zezwoleń na podst.art6b ustawy o utrzmaniu czystości i porządku w gminach
- INFORMACJA na podst. art. 89d ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 z późn.zm.)
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Pozwolenia wodnoprawne
- Rada Gminy
- Wybory
- Wybory Prezydenta RP - 12 lipiec 2020
- WYBORY PREZYDENTA RP - 28 czerwiec 2020
- WYBORY PREZYDENTA RP - 10 maj 2020
- WYBORY DO SEJMU RP I DO SENATU RP 13.10.2019R.
- WYBORY DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO - 26 maja 2019
- Wybory samorządowe 2018
- Ponowne wybory do Rady Gminy Osięciny w okręgach wyborczych Nr 4 i Nr 5
- Wybory Prezydenta RP 2015
- WYBORY DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO- 25 maja 2014 roku
- WYBORY SAMORZĄDOWE 2014
- Wybory uzupełniające 5 lipca 2015
- WYBORY DO SEJMU RP I DO SENATU RP 25 października 2015 roku
- REFERENDUM OGÓLNOKRAJOWE 6 WRZEŚNIA 2015 ROKU
- INFORMACJA PRASOWA
- Prawo lokalne
- Zamówienia publiczne
- Wzory dokumentów
- Finanse
- Publiczne dostępny wykaz danych
- Redakcja
- Publicznie dostępny wykaz danych lata 2006 - 2008
- Gminna Biblioteka Publiczna w Osięcinach
- RODO
- Transmisja obrad Sesji Rady Gminy Osięciny
- Raport o stanie gminy Osięciny
- PSR 2020